IT v kurze > Štúdium > Software Engineering
Prejsť na navigáciu

Software Engineering

celé Slovensko
IT
5-mesačný vzdelávací program
vývoj softvéru
termín začiatku:
20 týždňov/40 lekcií
3 hodiny denne
celková hodnota obsahu 3000€
cena 3000€

Moderované online vzdelávanie

Vzdelávame prostredníctvom vzdelávacieho portálu METIS Academy prezenčnou (dennou) formou, pri ktorej dochádza k priamej komunikácii a interakcii študenta s lektorom a s ostatnými študentami vo virtuálnej učebni, pričom študent sa môže nachádzať na ľubovoľnom mieste a je pripojený online.

Certifikát 

MAC in Software Engineering

Pre koho je vzdelávací program určený 

Pre tých, ktorí už ovládajú všetky fázy vývoja softvéru, rozumejú databázam a počítačovým sieťam a chcú svoje znalosti a zručnosti v IT povýšiť na najvyššiu úroveň s cieľom mať možnosť vykonávať pokročilé, komplexné a manažérske pozície v oblasti IT.

Vstupný profil/požiadavky/prerekvizity

Skúsený užívateľ PC, ktorý už vie počítač správne a s istotou používať na pokročilej úrovni, ovláda všeobecné princípy programovania spoločné pre všetky programovacie jazyky, efektívnu manipuláciu so súbormi a adresármi, ovláda minimálne na mierne pokročilej úrovni niektorý z programovacích jazykov, má teoretické znalosti a praktické skúsenosti so základnými fázami vývoja softvéru - analýza, návrh, programovanie, testovanie a implementácia – rovnako ako s databázami a počítačovými sieťami. Ideálny kandidát má veľmi dobré abstraktné, logické, algoritmické, analytické a syntetické myslenie, komunikačné a prezentačné zručnosti, má zvládnutý časový manažment a plánovanie činností, má manažérske predpoklady a ambície, je precízny a schopný pracovať v tíme, zamýšľa sa nad tým, ako veci zjednodušiť a zautomatizovať a je odhodlaný na sebe pracovať. Vie efektívne a v súlade s bezpečnostnými pravidlami pracovať s dátami a vytvárať z nich informácie – zber, voľba správnych kritérií, analýza scenárov, vyhodnotenie, úschova/zálohovanie a následná prezentácia v elektronickej aj verbálnej forme.

* alternatívou ku Java II. je C# II.

Obsah/zloženie vzdelávacieho programu 

Všetky fázy vývoja softvéru a pracovné pozície, ktoré na vývoji softvéru participujú ako aj komplexné, vyššie a manažérske pozície:

• Fázy vývoja softvéru - analýza, špecifikácia požiadaviek, návrh, programovanie, testovanie, nasadenie, aktualizácia

• Pracovné pozície kooperujúce v rámci vývoja softvéru - analytik, tester, vývojár (developer), architekt, administrátor, projektový manažér

  • zodpovednosti rolí a spôsob ich kooperácie v procese vývoja softvéru
  • výstupy jednotlivých rolí

• Činnosti vykonávané pri vývoji softvéru

  • formálne zachytenie požiadaviek zadávateľa
  • dekompozícia problému a funkcionálne či nefunkcionálne požiadavky kladené na softvérový produkt
  • použitie jazyka UML (všetky jeho diagramy) a notácie BPMN na návrh modelov softvérového systému
  • použitie architektonických vzorov pri návrhu komplexných enterprise systémov
  • architektonické rozhodnutia
  • príprava všetkých potrebných podkladov k vývoju softvérového produktu pre developerov a rola developera
  • určenie závislosti projektových aktivít a zostavenie projektového plánu
  • výpočet projektového času a nákladov
  • analýza rizík projektu
  • použitie najnovšej metodiky vo vývoji softvéru
  • programovanie a implementácia softvérového produktu podľa požiadaviek zadávateľa tak, aby spĺňal prísne kritériá kladené na súčasné moderné systémy
  • prezentácia výsledného softvérového produktu a návrhových rozhodnutí adresujúcich prísne kritériá kladené na súčasné moderné systémy

Výstupný profil/znalosti absolventa vzdelávacieho programu

Absolvent vzdelávacieho programu bude mať pokročilé znalosti a zručnosti vo všetkých fázach vývoja softvéru a vo všetkých pracovných pozíciach, ktoré na tomto vývoji participujú, a bude vedieť:

  • rozlíšiť program od softvérového produktu
  • vytvoriť formálny dokument - špecifikácia požiadaviek 
  • rozlíšiť dobre zadefinované požiadavky od tých nesprávne zadefinovaných
  • dekomponovať/rozbiť komplexný problém na menšie podproblémy a adresovať ich vhodným softvérovým riešením
  • vytvárať a dokumentovať výstupy z jednotlivých fáz vývoja softvéru: špecifikácia požiadaviek, analýza problému, návrh, programovanie, testovanie, implementácia, údržba a aktualizácia
    • procesné modely – v notácii UML a BPMN
    • modely prípadov použitia, dátový model,  stavové, interakčné, implementačné sieťové a iné modely – v notácii UML 
  • zaujať ľubovoľnú rolu v rámci SDLC (Software development life cycle) - analytik, developer, projektový manažér, tester, architekt, administrátor
  • rozhodnúť o výbere vhodnej knižnice či frameworku na základe požiadaviek a vízií zadávateľa zvažujúc architektonické kritériá, čo sú kritické atribúty produktu
  • a mnoho iného . . .

Celý tento vzdelávací program je súčasťou:

Chcem viac informácií o tomto vzdelávaní

Po vyplnení údajov dostanete email s ďalšími informáciami.